Rob Janssen: "Tijd voor een nieuw gezicht"

19 maart 2022

Rob Janssen: "Tijd voor een nieuw gezicht"

SP-voorman Rob Janssen keert niet terug in de gemeenteraad van Gennep. Hoewel de fractie hem wel heeft gevraagd als raadslid aan te blijven. De teleurstellende uitslag tijdens de gemeenteraadsverkiezingen ligt ten grondslag aan zijn besluit. “Het is tijd voor een nieuw gezicht.”

De SP verloor drie van haar vier raadszetels en daaruit heeft Rob Janssen zijn conclusies getrokken. De partij wil nu de nieuwe mensen op de kandidatenlijst, zoals Theike Jansen en Bianca Gordebeke, in en rondom de fractie een kans geven en positioneren. Eerst zal de huidige fractievoorzitter Hans Frentz de SP-zetel nog innemen; vervolgens is het de beurt aan de nieuwe namen, zo is besloten.

Rob Janssen: “Het signaal van de verkiezingen is helder. Dan moet je niet aan zetels, posities of macht willen blijven kleven.” Hij bedankt de kiezers die op zijn partij gestemd hebben en zijn partijgenoten met wie hij samen campagne heeft gevoerd. Het verheugt de partij dat hij actief blijft binnen de Gennepse SP.