In één klap de grootste!

20 maart 2014

In één klap de grootste!

De Gennepse SP heeft tijdens de gemeenteraadsverkiezingen van 19 maart een enorme klapper gemaakt. De partij deed voor de eerste keer mee en werd met vijf zetels meteen de grootste.

Met 29,5 % van de stemmen scoorde de SP Gennep landelijk gezien zelfs het beste van alle 120 deelnemende SP-afdelingen. Lijsttrekker Rob Janssen: "In alle eerlijkheid: dit hadden we niet verwacht. We hoopten op 2 à 3 zetels, maar dat we van de inwoners van de gemeente Gennep zó veel vertrouwen zouden krijgen is geweldig."

Janssen stelt dat de partij onder het motto 'Menselijk en Sociaal' een doeltreffende verkiezingscampagne heeft gevoerd, waarin de nadruk lag op zorg en sociale voorzieningen. "Op straat merkten we dat veel mensen zich grote zorgen maken over die thema's. Hoe gaat de zorg in Gennep eruit zien door de landelijke bezuinigingen? Wat blijft er over van onze sociale werkplaatsen? Hoe moet het verder met de jeugdzorg? Allemaal zaken waar wij voor willen gaan knokken. En dat gaan we de komende jaren doen."

Namens de SP zijn gekozen: Jan van Gemert, Dolinda Wijnhoven, Anieta Janssen, Hans Frentz en Rob Janssen. Laatstgenoemde bedankt de SP-stemmers en prijst de Gennepse SP'ers voor hun inzet en strijdlust. "Het team heeft maandenlang keihard gewerkt voor dit prachtige resultaat."

Als grootste partij in de Gennepse gemeenteraad neemt de SP nu het initiatief voor coalitie-onderhandelingen.