OV in Limburg: “Nu kan het nog!”

21 april 2013

OV in Limburg: “Nu kan het nog!”

veolia bussen
De OV-werkgroep van de Gennepse SP roept op ervaringen te melden aangaande het openbaar vervoer in onze regio. Met het oog op het aflopen van de concessie van Veolia in december 2016 wil de Limburgse SP-fractie in Provinciale Staten een lijst samenstellen met tekortkomingen in het vervoer per trein, bus, bel- en buurtbus en regiotaxi. SP-Statenlid Ben Rewinkel legt uit: “December 2016 lijkt nog ver weg, maar in de provincie wordt al hard gewerkt aan de voorbereiding voor een nieuwe aanbesteding.”

Rewinkel vervolgt: “De komende maanden wordt er door de ambtenaren gewerkt aan een Nota van Uitgangspunten en aan een Programma van Eisen. Deze nota’s worden aansluitend in de betreffende commissie van Provinciale Staten besproken. De komende maanden zijn echter cruciaal om onze wensen in te brengen voor de nieuwe aanbesteding. De komende maanden kan de besluitvorming beïnvloed worden. Als de aanbesteding loopt wordt dit allemaal vele malen moeilijker; nu kan het nog!”

De Gennepse en Limburgse SP voerden al eerder een succesvolle actie voor spoorverdubbeling op de Maaslijn en bij de afdeling komen regelmatig klachten binnen, zoals het ontbreken van OV-chipkaart-oplaadpunten en onduidelijkheden over tarieven. Ben Rewinkel denkt verder aan slechte aansluitingen van bus op spoor, slechte aansluitingen van treinen van NS en Veolia, te lage frequentie van OV in dorpen en buurten, maar ook dorpen en buurten die niet te bereiken zijn,
slechte bereikbaarheid van voorzieningen zoals ziekenhuizen, verpleeg- en verzorgingshuizen, gemeentehuis, gemeenschapshuizen, sportvoorzieningen, begraafplaatsen en/of industrieterreinen.

Heeft u klachten, ideeën en/of suggesties over het openbaar vervoer in onze regio? Meld ze bij Anieta Janssen van de OV-werkgroep: famriteco@tomaatnet.nl