Industrieterrein "De Brem"

De SP afdeling Gennep stelt zich op het standpunt dat het op dit moment niet verstandig is om grote financiële risico´s te lopen met het ontwikkelen van een nieuw bedrijventerrein. De economische vooruitzichten op lange termijn zijn erg onzeker en het is maar zeer de vraag of er wel behoefte zal blijken te bestaan aan een dergelijk bedrijventerrein in de komende twintig jaar.

Het zou naar onze mening een betere beleidskeuze zijn om in te zetten op revitalisering van bestaande bedrijventerreinen dan om te kiezen voor het ontwikkelen van een nieuw terrein. Tijdens de zitting van de gemeenteraad waarin de exploitatiebegroting werd behandeld werd bijna raadsbreed uitgesproken dat men op dit moment niet meer zou kiezen voor het ontwikkelen van dit bedrijventerrein wanneer men weer diezelfde keuze had. Maar men had nu eenmaal gekozen.

De SP afdeling Gennep vindt dat `ten halve gekeerd verstandiger is dan ten hele gedwaald`. Afzien van dit project is nu nog mogelijk met relatief weinig verlies. Er zijn nog geen andere kosten gemaakt dan het verwerven van de grond. De gemeente kan deze grond weer verkopen of het een andere bestemming geven. Wij roepen de gemeente Gennep dan ook op om af te zien van dit project dat in de toekomst wel eens tot bijzonder grote exploitatieverliezen zou kunnen leiden.