Kosten omlaag! Kom op 17 september naar het Prinsjesdagprotest!

4 september 2022

Kosten omlaag! Kom op 17 september naar het Prinsjesdagprotest!

De kosten moeten omlaag. De boodschappen, energierekening, tanken en de huur, het wordt allemaal duurder. Maar onze lonen, AOW en uitkeringen stijgen niet. Vandaar de prijsknaller van de SP Gennep/Bergen: Voor één euro een dag naar Den Haag!

Ondertussen maken grote bedrijven enorme winsten en worden de superrijken alsmaar rijker. Dit zorgt voor een grotere ongelijkheid. Wij zeggen: Zet de grote winsten van bedrijven in om de kosten voor mensen direct te verlagen.

Het kabinet laat mensen keihard vallen. Op Prinsjesdag worden de plannen van het kabinet voor het komende jaar gepresenteerd en daarom komen we het weekend ervoor, op zaterdag 17 september in Den Haag, in actie. Er moet een noodplan komen om de kosten omlaag te brengen. Kom ook naar het PrinsjesdagProtest!

Op zaterdag 17 september organiseert de SP een landelijk Prinsjesdagprotest in Den Haag, in het weekend voorafgaand aan Prinsjesdag waarin het kabinet haar plannen presenteert. De SP presenteert tijdens dit Prinsjesdagprotest een noodplan om de kosten omlaag te brengen. De vijf belangrijkste punten, - de Vijf Koopkrachtknaller van de SP, uit dit noodplan zijn:

1. Betaalbare boodschappen

2. Een lagere energierekening

3. Kosten voor tanken omlaag

4. bevriezen van huur

5. Afschaffen eigen risico

De Genneps/Bergense SP-afdeling zal op 17 september richting Den Haag reizen om dit protest en het noodplan te steunen. En dit willen wij niet alleen met onze eigen afdeling doen, maar met zoveel mogelijk mensen die dit plan ondersteunen. SP Gennep/Bergen wil daarom ook met zoveel mogelijk mensen op 17 september afreizen naar Den Haag. We nodigen de Gennepse en Bergense burger dan ook uit om deel te nemen aan de georganiseerde busreis.

Prijs: Eén euro.

Waar en wanneer: Opstappen bij Martinushof te Gennep (nabij Kind Expertise Centrum), 17 september, 9.00

Ben je benieuwd naar de verdere inhoud en uitvoering van dit noodplan & Prinsjesdagprotest, kijk dan op gennep.sp.nl of sp.nl. Opgeven voor de busreis naar Den Haag kan door een mail te sturen naar: gennep@sp.nl