SP Gennep formeert nieuw team

5 mei 2022

SP Gennep formeert nieuw team

De afgelopen weken is de Gennepse SP fractie druk bezig geweest met de voorbereidingen op de komende raadsperiode.

Op 30 maart werd de gemeenteraad geïnstalleerd, waarin Hans Frentz namens de SP plaatsneemt. Enkele weken later heeft de beëdiging plaatsgevonden van de burgerraadsleden. Voor de SP zullen de komende raadsperiode Bianca Leenders-Gordebeke, Hennie Frentz-Berendse en Theike Jansen (foto) zich in gaan zetten als burgerraadslid. Ook Rob Janssen zal naar verwachting zich bij deze groep gaan aansluiten.

In de afgelopen ledenvergadering is Hennie Frentz-Berendse benoemd als afdelingsvoorzitter. Zij volgt hierin Cor Thijssen op die meerdere jaren deze functie heeft ingevuld. Wij danken hem van harte voor zijn inzet en wensen Hennie veel succes.

Uitdaging

Tussendoor werden er ook een aantal nuttige informatiebijeenkomsten georganiseerd voor de (burger)raadsleden, waar de nodige basiskennis en informatie gedeeld werden. Op maandag 11 april kon men in het gemeentehuis terecht voor een interessante informatiemarkt waarbij vanuit allerlei werkterreinen uitleg werd geven en er tevens een rondleiding door het gemeentehuis plaatsvond.

Met al deze informatie staat de fractie goed voorbereid aan het begin van een nieuwe raadsperiode. Voor de SP Gennep ligt er momenteel een grote, maar tevens ook mooie uitdaging te wachten. Ondanks de voor de SP teleurstellend verlopen verkiezingen biedt het ook weer een kans om de schouders eronder te zetten en ervoor te zorgen dat ook in Gennep het SP-geluid te horen zal blijven. Met de komst van nieuwe burgerraadsleden die hierbij gesteund worden door de expertise van de rest van de fractie zal dit zeker moeten lukken.