Begroting 2022: Op schema!

11 november 2021

Begroting 2022: Op schema!

Tijdens het begrotingsdebat in de gemeenteraad afgelopen maandag heeft de SP-fractie (foto, vlnr: Hennie en Hans Frentz, Hendrik Jan van Essen) zich tevreden getoond over de behaalde resultaten op het sociale terrein. Ook pleitte de partij met succes voor een integraal toekomstperspectief voor het buitengebied ten noorden van Ottersum en Ven-Zelderheide.

“We liggen op schema”, zei fractievoorzitter Hans Frentz, wijzend naar het coalitieakkoord van SP, VVD en CDA. “We bouwen weer in alle kernen, er ligt sinds dit jaar een compleet nieuw en modern sociaal beleid, evenals een nieuwe aanpak in de schulddienstverlening. Met betrekking tot participatie scoort onze gemeente hoog; Intos lévert. Het KEC is gerealiseerd. De vloer voor een nieuwe tijdelijke sporthal is gestort. De duurzaamheids-voucher komt er ook voor huurders, een wens van de SP. De realisatie van het multifunctionale centrum in Ven-Zelderheide ligt op schema en ook voor Heijen en Ottersum worden de plannen op dat vlak steeds concreter.”

In relatie met de Verbindindsweg komt er op initiatief van de SP tevens een integrale toekomstvisie voor het gebied ten noorden van Ottersum en 't Ven.  Met het oog op de toekomstige ontsluiting van woongebieden en sportterreinen, de ontwikkelingen rondom het Lob etcetera is een integrale perspectief noodzakelijk, aldus de partij. Daarvoor wordt nu een gebiedscoördinator aangesteld.

Ook riep Frentz het college op om aandacht te blijven houden voor de slachtoffers in onze gemeente van de landelijke kindertoeslagen-affaire. Wethouder Rob Janssen liet daarop weten dat de gemeente met hen contact heeft gelegd en ondersteuning heeft aangeboden.