CDA, SP en VVD leggen ambitieus akkoord op tafel

30 april 2018

CDA, SP en VVD leggen ambitieus akkoord op tafel

Foto: Gemeente Gennep

De onderhandelaars van CDA, SP en VVD hebben afgelopen vrijdag het coalitieakkoord ondertekend en overhandigd aan burgemeester De Koning.

Het akkoord heeft de titel ‘Kansen zien voor elkaar in grenzeloos Gennep’ meegekregen; een verwijzing naar de verkiezingsprogramma’s van de drie partijen. Speerpunten in het stuk zijn onder meer leefbaarheid in de kernen, verruiming van het woningaanbod, verdere uitbouw van de ondersteuning van minder draagkrachtigen (o.a. door verhoging van de gemeentelijke tegemoetkoming in de zorgverzekering), instandhouding van de in 2014 ingerichte zorgreserve, aanpak van de verkeersveiligheid en intensivering van de gemeentelijke handhaving.

Namens de SP zal Peter Lucassen opnieuw het wethouderschap op zich nemen. De CDA-wethouder wordt Rob Peperzak en de VVD zal in het college vertegenwoordigd worden door Janine van Hulsteijn.

De partijen hebben de afgelopen weken in goede sfeer onderhandeld, zeggen Hans Frentz en Rob Janssen die de honneurs namens de SP waarnamen. Het tweetal is tevens zeer te spreken over de rol van formateur Erik Ronnes (op de foto rechts).

Op 14 mei debatteert de gemeenteraad over het coalitieakkoord en dan zullen ook de wethouders geïnstalleerd worden.

(Foto: Gemeente Gennep)