Vier zetels: Wij blijven

24 maart 2018

Vier zetels: Wij blijven

Met vier zetels is de SP de tweede partij van de gemeente Gennep geworden. “Best hard dat we een zetel hebben verloren. Maar de verkiezingsuitslag duidt er wel op, dat de Gennepse SP geen ééndagsvlieg is, zegt lijsttrekker Rob Janssen.

Hij vervolgt: “Natuurlijk; we hadden onze vijf zetels graag behouden. Of een zeteltje erbij willen hebben. Maar hoe moeilijk ook: met vier zetels en ruim 21 procent van de stemmen durf ik te zeggen dat ik daarmee kan leven. We wisten dat het moeilijk zou worden om de enorme klapper van vier jaar geleden te herhalen. We hebben onze eerste raadsperiode achter de rug. We waren veruit de grootste partij. En: we zijn meteen gaan meebesturen. Vier zetels, we hebben verloren maar we zijn niet afgestraft.”

“Het CDA is nu de grootste in Gennep. Een felicitatie aan de christen-democraten is dan ook op zijn plaats. Zij nemen nu het voortouw in de coalitie-onderhandelingen. Het is nog te vroeg om in te schatten welke rol de SP daarin zou kunnen of moeten spelen. Niet te vroeg is het om vast te stellen dat de Gennepse SP met al haar actieve leden een prima campagne heeft gevoerd. Dat maakt dat ik vertrouwen heb in onze club. En dat ik durf te zeggen: Wij waren geen eendagsvlieg. Wij blijven.