SP Gennep kiest Rob Janssen als lijsttrekker

15 december 2017

SP Gennep kiest Rob Janssen als lijsttrekker

De Gennepse SP heeft Rob Janssen uit Ottersum tot lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart gekozen. Dat gebeurde gisteren tijdens de algemene ledenvergadering van de partij.

Janssen is momenteel voorzitter van de vijfkoppige SP-fractie. De partij werd tijdens de vorige verkiezingen in 2014 in één klap de grootste in de gemeenteraad van Gennep en vormde een coalitie met D66 en KERN. Janssen: “Meebesturen in Gennep is ons goed bevallen en onze sociale agenda hebben we grotendeels kunnen uitvoeren. Maar ons werk is zeker nog niet af. Daarom ben ik zeer gemotiveerd om voor vier jaar bij te tekenen.”

Rob Janssen was vier jaar geleden ook lijsttrekker. Daarvoor zat hij namens de SP in totaal tien jaar in Provinciale Staten van Limburg. De huidige SP-raadsleden Hans Frentz, Anieta Janssen, Dolinda Wijnhoven en Jan van Gemert staan eveneens op de kandidatenlijst; nieuwe gezichten op de verkiesbare plaatsen zijn Ruud Geraeds (Gennep), Petra Builtjes (Ven-Zelderheide), Fake Mulder (Gennep) en Charles Schoemaker (Gennep).