Mooi: SP krijgt steun voor recreatiezaal verpleeghuis

14 december 2016

Mooi: SP krijgt steun voor recreatiezaal verpleeghuis

Foto: R. Janssen

Op initiatief van SP-raadslid Anieta Janssen gaat het college van B&W met Pantein in overleg om de gehalveerde recreatieruimte van het verpleeghuis van de Norbertushof te compenseren.

Die recreatieruimte wordt gehalveerd als gevolg van de aangrenzende nieuwbouw voor psychiatrisch-geriatrische patiënten, die nu nog in het noodgebouw aan de Houthakkersgroes wonen. De halvering van genoemde recreatiezaal zorgt echter voor een ernstige beperking van de huidige activiteiten voor de bewoners van het verpleeghuis. Muziekochtenden, kerkvieringen, bingo en kegelen zouden opgesplitst moeten worden of elders moeten plaatsvinden. Niet te doen, zeggen de vrijwilligers die deze activiteiten organiseren.

Om de activiteiten te kunnen behouden, diende SP-raadslid Anieta Janssen afgelopen maandag tijdens de raadsvergadering een motie in. Die behelsde een oproep aan het college van B&W om samen met Pantein, vrijwilligers, verzorgenden en bewoners en hun familie te komen tot compensatie van de recreatiezaal. Janssen: “Er moet gewoond én geleefd kunnen worden door de bewoners van het verpleeghuis. Dat is noodzakelijk voor het welzijn van deze kwetsbare groep mensen”.

De motie werd door nagenoeg de hele gemeenteraad gesteund. Dit tot tevredenheid van Anieta Janssen: “Fijn om te zien dat ook de andere fracties om het welzijn van de mensen in het verpleeghuis geven.”

Foto: R. Janssen