Zorg blijft thema nummer 1

22 september 2014

Zorg blijft thema nummer 1

Houd de zorg overeind! Dat was afgelopen zaterdag de meest gehoorde hartenkreet van het winkelend publiek dat zich bij de SP-caravan meldde. De SP Gennep postte op 20 september weer op het Jan Lindersplein.

Wederom bleek de zorg het thema dat het winkelend publiek het meest bezig hield. Kunnen de verzorgingshuizen open blijven? Hoe gaat de Wmo eruit zien in Gennep? Gaat de gemeente hierop bezuinigen? Het waren veelgehoorde vragen bij de welbekende SP-caravan.

Maar ook onderwerpen als de onduidelijke verkeerssituatie bij het Jan Lindersplein en de geplande windmolens in het Reichswald werden aangekaart. Menigeen sprak zijn goedkeuring uit over de inzet van de SP aangaande Diekendaal, enkelen constateerden dat SP-wethouder Peter Lucassen "op 't eerste oog impopulaire maatregelen durft te nemen".

Verder werd het braakliggend terrein aan de Hoofdstraat in Heijen als doorn in het oog genoemd en bepleitten sommigen een maximumsnelheid van 60 kilometer per uur op de Zwarteweg in Milsbeek.

De SP zal de komende weken regelmatig posten om nóg beter te weten te komen wat er onder de inwoners van onze gemeente leeft. De resultaten zullen geëvalueerd worden, waarna de afdeling cq. de raadsfractie ermee aan de slag gaan.