Picknickset-perikelen

11 september 2014

Picknickset-perikelen

Schriftelijke vragen van de Gennepse SP-fractie hebben een vreemde gang van zaken uit het verleden blootgelegd. Naar nu blijkt konden gemeente en wijkbewoners het minstens een jaar lang niet eens worden over de plek van een picknickset op het Pagepark. Kosten: 40.000 euro.

Uit buurtonderzoek door de SP bleek afgelopen zomer dat de kwestie al speelt vanaf april 2013. Bewoners informeerden bij de gemeente naar de mogelijkheid van plaatsing van een picknickset in hun wijk en waren verheugd te horen dat dat kon. SP-fractievoorzitter Rob Janssen: "Aanvankelijk ging het goed. De gemeente kwam kijken en adviseerde de bewoners over de precieze locatie. Toen bleek dat een buurtgenoot bezwaar daartegen had, hield de gemeente een buurtenquete. Ook prima. Alleen: de uitslag van die enquete werd niet met de bewoners gecommuniceerd. En dat heeft kwaad bloed gezet in de wijk." Uit de beantwoording van genoemde SP-vragen blijkt nu dat in de enquete slechts één bewoner bezwaar tegen de locatie had aangetekend.

Janssen: "Doodzonde dat het zo gelopen is. Temeer daar de bewoners in eerste instantie zo blij met de picknickset in hun wijk waren. Zo zie je waartoe onhandig opereren door de gemeente kan leiden: tevredenheid die omslaat in onvrede. Dat moet uiteraard andersom. Laat dat de les zijn die de gemeente hieruit trekt."