SP-leden stemmen in met coalitie-akkoord

11 mei 2014

SP-leden stemmen in met coalitie-akkoord

De Algemene Ledenvergadering van de Gennepse SP heeft gisteren ingestemd met het coalitie-akkoord dat is geloten tussen SP, D66 en KERN. Dat gebeurde tijdens een druk bezochte bijeenkomst in 't Hökske in Gennep.

Het coalitie-akkoord, dat de titel 'Doen' meekreeg, kreeg nagenoeg unanieme steun van de SP-leden. Er was één onthouding. Enkele speerpunten uit genoemd akkoord: de gemeente Gennep gaat extra geld steken in zorg en armoedebeleid. Ook komen er extra middelen voor de kernen en wijken. De Niersdalbrug en de Rondweg Milsbeek worden niet aangelegd.

Het akkoord werd door de SP-leden bevestigd met een toast in de vorm van een bijzondere borrel met daarin een feestelijk tomaatje.

Niks met Gennep?

Tijdens de ledenvergadering werd ook beoogd SP-wethouder Peter Lucassen voorgesteld. Deze stelde wederom dat hij tegen de media nooit heeft gezegd dat hij "niks met Gennep" heeft, zoals De Gelderlander schreef. Lucassen: "Ik heb tegen de journalist gezegd, dat ik nog niet zoveel van Gennep weet. Dat is iets heel anders. Niettemin zal ik de komende tijd veel in Gennep doorbrengen om de gemeente goed te leren kennen en een goed netwerk op te bouwen."