SP Limburg heeft nieuwe nummer 1: Gennep

14 september 2012

SP Limburg heeft nieuwe nummer 1: Gennep

Met 24,6 procent van de stemmen is de Gennepse SP tijdens de Kamerverkiezingen de best scorende lokale SP-afdeling van Limburg geworden.
Volgens de partij duidt dat op groeiend lokaal vertrouwen.

Afdelingsvoorzitter Ruud Geraeds: “Natuurlijk was er de teleurstelling dat we landelijk niet de grote klapper hebben kunnen maken waarop we gehoopt hadden. Maar desondanks heeft de SP in Gennep toch weer winst geboekt ten opzichte van de vorige Kamerverkiezingen. Dat duidt op groeiend vertrouwen onder de Gennepse bevolking en dat sterkt ons om door te gaan op de ingeslagen weg en onze lokale activiteiten verder uit te bouwen.”
De SP’er erkent dat de regionale populariteit van Emile Roemer uit buurgemeente Boxmeer een rol heeft gespeeld in de uitslag. “Maar we hebben in Gennep de laatste tijd flink aan de weg getimmerd. De waardering daarvoor merkten we op straat tijdens de campagne en ook dat zien we terug in de uitslag.”
Geraeds bedankt de SP-stemmers in de gemeente en feliciteert bovendien de VVD, die de grootste in Gennep werd en met 0,4 procent meer stemmen de SP nét voor bleef.