Protest op 10 december in Den Bosch.

12 december 2011

Protest op 10 december in Den Bosch.

markt Gennep
De SP in Gennep heeft meerdere malen op de markt gepost uit protest tegen de kabinetsbezuinigen op de sociale werkplaatsen, de wajong en de bijstand. Onder het motto ‘Armoede werkt niet’ werden in Gennep vele honderden handtekeningen op werkhandschoenen opgehaald. Lokale SP-afdelingen in het hele land deden de afgelopen maanden hetzelfde. Zodoende is er nu een kilometerslange ketting van werkhandschoenen – ‘de ketting van solidariteit’ - ontstaan, die tijdens een grote manifestatie op 10 december in de Brabanthallen in Den Bosch aan de staatssecretaris is aangeboden. Op 22 november al gaven Emile Roemer (SP) en Job Cohen (PvdA) samen het startsein voor een tour door het land, waarbij aandacht gevraagd wordt voor de gevolgen van genoemde bezuinigingen.
Deze week stonden Gennepse SP’ers opnieuw op de markt. Ditmaal om mensen op te roepen om mee te protesteren in Den Bosch. De manifestatie wordt georganiseerd door de SP, de PvdA, de Abvakabo, de Bijstandsbond, FNV Bondgenoten, Wajong Centraal, Platform Verontruste Ouders, Walk of Shame, Rekening Retour, Terug naar de Bossen en anderen. Acte de présence gaven onder meer Emile Roemer, Job Cohen en Agnes Jongerius.armoede werkt niet