In actie voor de sociale werkvoorziening

27 december 2011

In actie voor de sociale werkvoorziening

20 september 2011 - In het kader van de landelijke campagne ‘Armoede Werkt Niet’ heeft de Gennepse SP honderden handtekeningen opgehaald tegen de bezuinigingen op de sociale werkplaatsen die het kabinet wil doorvoeren. Dat gebeurde door middel van werkhandschoenen waarop mensen een boodschap richting Den Haag konden schrijven.

Jan van Gemert postte met partijgenoten twee ochtenden op de Gennepse markt en spreekt van enthousiaste reacties. Van Gemert: “Bijna iedereen tekende grif. Veel mensen zijn boos, omdat het kabinet de kosten van de crisis bij mensen met een arbeidsbeperking neer wil leggen. En in Gennep hakt het er natuurlijk extra in, omdat onze gemeente een lange traditie heeft met de sociale werkvoorziening. Dat bleek ook wel uit de reacties.”
Inmiddels zijn de handschoenen met boodschap aan elkaar geregen tot een ‘ketting van solidariteit’, waaraan alle SP-afdelingen in Nederland een bijdrage leveren.
De ketting wordt een lint van respect voor eerlijk loon en eerlijk werk, voor begeleiding en voor eerlijk delen in Nederland. Hij zal gebruikt worden tijdens de landelijke manifestatie later dit jaar.