"Kosten omlaag, energie in publieke handen"

21 mei 2023

"Kosten omlaag, energie in publieke handen"

In Bergen en Milsbeek haalde de SP afgelopen vrijdag handtekeningen op voor nationalisering van de energiemaatschappijen.

Steeds meer mensen hebben moeite om de rekeningen te betalen. Terwijl de kosten stijgen, blijven onze lonen, uitkeringen en AOW al jaren achter. Boodschappen, de energierekening, tanken, de huur; het wordt allemaal duurder waardoor steeds meer mensen in de knel komen. Dit terwijl de economie groeit, grote bedrijven enorme winsten maken en de superrijken alleen maar rijker worden. Dit zorgt voor een grotere ongelijkheid en steeds meer problemen voor mensen. Daarom moet er nu een noodplan komen, de kosten moeten omlaag!

Op 19 mei, SUPER VRIJDAG, is de SP-afdeling Gennep/Bergen in Bergen en Milsbeek de markt en de straat op gegaan en heeft handtekeningen opgehaald om de energiemaatschappijen te nationaliseren en de kosten te verlagen.

Bianca Gordebeke: “Deze actie zal dit jaar nog vaker terug komen en wij van SP Gennep/Bergen willen ons daar hard voor blijven maken en steeds hiervoor de aandacht vragen en de straat op te blijven gaan.”